Hasznos tudnivalók

Pest Vármegyei Kormányhivatal Földhivatali Főosztály Földhivatali
Osztály 12. (Váci)
Cím: 2600 Vác, Csányi László krt.

16

Postacím: 2601. Vác 1., Pf. 41.
Telefon: 06-27-200-590
Fax:
E-mail foldhivatal.vac@pest.gov.hu

Ügyfélfogadás:
Hétfő: 08:00 – 12:00, 13:00 – 16:00
Szerda: 08:00 – 12:00, 13:00 – 16:00
Péntek: 08:00 – 12:00

DMRV Zrt.
Telefonos ügyfélszolgálat elérhetősége:
06 (27) 999-688
Menüpontok:
0. menüpont: panaszkezeléssel kapcsolatos ügyintézés (hétfő: 8:00-20:00)
2. menüpont: vízmérőállás rögzítés (0-24.h-ig)
3. menüpont: folyószámla egyenleg lekérdezés(0-24.h-ig)
4. menüpont: számlázással kapcsolatos ügyintézés
(hétfő: 8:00-20:00, kedd – péntek: 8:00-14:00)
9. menüpont: általános ügyintézés (hétfő: 8:00-20:00, kedd – péntek: 8:00-14:00)
E-mail cím: ugyfelszolgalat@dmrvzrt.hu
További elérhetőségek:
www.dmrvzrt.hu • https://vizcenter.hu • MOBIL applikáció neve: Vízcenter

Műszaki hibabejelentés elérhetősége és nyitvatartása változatlan:
06 (27) 511-511 (0-24.00)

Mérőállás bejelentés:
Mérőállás bejelentési rend szerint 0:00 – 24:00
Számlázással kapcsolatos észrevétel:
Hétfő 8:00 – 20:00
Kedd – Péntek 8:00 – 14:00
E-mail: ugyfelszolgalat@dmrvzrt.hu
Gödöllői Ügyfélszolgálati Iroda
2100 Gödöllő, Sík Sándor u. 7.
Személyes ügyfélszolgálat:
Hétfő: 8:00 – 20:00
Kedd-Péntek 7:00 – 13:00
Pénztár
Hétfő: 8:00 – 20:00

Kedd-Péntek 7:00 – 13:00
Gödöllői Ügyfélszolgálati Iroda
2100 Gödöllő, Sík Sándor u. 7.

Váci Jávorszky Ödön Kórház
TELEFONSZÁM:  +36 27 620 620
CÍM: 2600 VÁC, ARGENTI DÖME TÉR 1-3.
LÁTOGATÁSI IDŐ: NAPONTA(H-V) 15:00-18:00
http://www.javorszky.hu

Albert Schweitzer Kórház – Rendelőintézet, Aszódi Szakrendelő
Járóbeteg szakellátás
Vezető:  Dr. Haklik Edina
Cím: 2170 Aszód, Baross Gábor u. 4.
Telefon:  +36-28-500-790

+36-28-400-536 (recepció, mellék kapcsolására nem alkalmas)

Email:
Honlap: https://askhatvan.hu/aszodi-szakrendelo/
A recepció nyitvatartása:
Hétfő: 07:00-17:00
Kedd: 07:00-17:00
Szerda: 07:00-17:00
Csütörtök: 07:00-17:00
Péntek: 07:00-13:00

Váci Járási Hivatal
Cím: 2600 Vác, Dr. Csányi László körút 16.
Levelezési cím:
2600 Vác, Dr. Csányi László körút 16.
E-mail cím:
vac.jarasihivatal@pest.gov.hu
Telefon:
06 27 200 505

Váci Járásbíróság
Utolsó módosítás: 2024. 04. 26. – 14:50
Elérhetőség
Cím:
2600 Vác, Budapesti főút 14.
Levelezési cím:
2601 Vác, Pf. 244.
Központi telefonszám:
+36 27 511 220
Fax: +36 27 795 605
E-mail cím:
birosag_vac@birosag.hu

Tudnivalók a 112-es segélyhívószámról

A „112” az Európai Unió tagállamainak segélyhívó száma, amit 1991 óta az Európai Unió
kezdeményezése alapján hoztak létre azzal a céllal, hogy a bajba jutottaknak csak egy
segélyhívószámot legyen szükséges megjegyezni, függetlenül attól, hogy mentőt, tűzoltót
vagy rendőrt szeretnének hívni.
Magyarországon a nap 24 órájában magyar, angol és német nyelven is hívható a 112-es
segélyhívószám, amelyet a Szombathelyen és Miskolcon lévő Hívásfogadó Központok (HIK)
fogadnak és továbbítják a készenléti szervek (Katasztrófavédelem, Mentőszolgálat,
Rendőrség) felé. A 112-es segélyhívószámhoz kapcsolódó Advanced Mobile Location (AML)
lehetővé teszi, hogy egyes iOS és Android rendszerű okostelefonok a segélyhívás
helyszínadatait automatikusan továbbítsák a HIK-ekbe.
Segélyhívást már nem csupán telefonhívással lehet kezdeményezni. A bajba jutott, illetve a
különböző fogyatékossággal élő személyek, amennyiben bármely okból kifolyólag nem
tudnak beszédalapú segélyhívást indítani, abban az esetben SMS-ben, illetve egy ingyenesen
letölthető mobil applikáción („112SOShallássérülteknek”) keresztül is tudnak segítséget
kérni.
A 112-es központba érkeznek a gépjárművekbe épített eCall e-segélyhívó rendszer hívásai is.
Ez a rendszer úgy működik, mint egy intelligens telefon: a fedélzeti egység képes érzékelni a
gépjármű balesetének tényét a szenzorok vagy a gépjárműben ülők jelzései alapján, és
automatikusan tárcsázza a 112-es számot. A HIK-ekbe megküldi a helyadatokat, valamint a
szenzorok által érzékelt egyéb (gépjármű típusa, benne ülők személyek száma stb.)
információkat.
Az alábbiakban a 112-es Központ elérési lehetőségeit részletesen is olvashatja.

TELEFON:

Veszély esetén hívja a 112-es segélyhívó telefonszámot. Felkészültebben kérhet segítséget, ha
tudja, hogy a közúti baleset, vagy tűzeset kapcsán milyen adatokat kell elmondani az
operátornak. Akár Önnel történt baleset, akár csak kívülállóként lát ilyen esetet, fontos
információkkal szolgálhat az alábbi kérdésekre adott megfelelő válaszokkal:
 Mi az ön neve?
 Milyen számon tudják önt a helyszínen elérni?
 Hol történt a baleset vagy tűzeset? (Amennyiben nem tudja pontosan, úgy keressen a
közelben jellegzetes épületet vagy tárgyat, amihez viszonyítva meg tudja határozni a
helyzetét.)
 Tűz esetén:
1. Pontosan mi ég?
2. Mekkora a tűz?
3. Ha épület ég, hány emeletes az épület?
4. Vannak-e emberek életveszélyben, történt-e sérülés, haláleset?

 Baleset esetén:
1. Hány jármű érintett a balesetben, keletkezett-e tűz?
2. Beszorult-e valaki, történt-e személyi sérülés?
3. Szivárog- vagy folyik-e az üzemanyag?
4. Lát-e narancssárga táblát a teherautón, vagy vasúti kocsin?
5. Ha igen, milyen számok állnak a narancssárga táblán?
6. Van-e veszélyességi bárca a járművön, ha igen, mi áll rajta?
7. Folyt-e ki, vagy szóródott-e ki valamilyen anyag? Milyen mennyiségben?
8. Milyenek a helyszínen tapasztalható meteorológiai viszonyok?

SMS:
Ha Ön olyan élethelyzetbe, állapotba került, ami nem teszi lehetővé a beszédalapú
segélyhívás kezdeményezését – kizárólag abban az esetben – SMS-ben is tud segítséget
kérni.  Az erre a számra küldött üzenetek a HIK-ekbe futnak be, ahonnan visszaigazolást
küldenek az SMS-t küldő személynek. Az üzenetküldés nem ingyenes, normál díjas
szolgáltatás.
Az általános vészhelyzeti  segélykérő SMS szám: 112
A szám országos érvényű és egyaránt értesíthetők a mentők, a rendőrség és a tűzoltóság
(katasztrófavédelem).
A SMS-ben ezeket az információkat kell közölni:
 Mi történt? (tűzeset vagy baleset)
 Hol történt? (pontos cím)
 Van-e veszélyben emberélet?

MOBILALKALMAZÁS

112 SOS Hallássérülteknek alkalmazás segítségével veszélyhelyzet esetén néhány érintéssel,
pár másodperc alatt minden, az intézkedéshez szükséges információ SMS-ben küldhető be a
HIK-ekbe. Az üzenet tartalmazza a helymeghatározást (GPS koordináták), a
személyazonosítást, cselekmény meghatározást, az érintettek számát és hogy fennáll-e
életveszély.
A 112 SOS Hallássérülteknek alkalmazás Android és iOS operációs rendszerű készülékeken
is működik.  Az Androidos alkalmazás az Android 4.1+ szintű okostelefonokat, az iOS
alkalmazás a legalább iOS 11 operációs rendszert futtató okostelefonokat, illetve táblagépeket
támogatja.

Letöltés:

Apple iOS

Google Play Android